Mias systrar

Har inte läst tidigare böckerna, men har snart läst ut "Mias systrar" som jag lånat av Lina.
Jag blir så arg!! Jag blir så jävla arg när jag läser!!! Det kan ju för fan inte vara Sverige, det kan ju för fan inte vara i modern tid?! Det kan framförallt inte vara sant.

För er som inte läst handlar bocken om tre kvinnors berättelser tagna ur verkliga livet, om hur dom utsatts för psykisk och fysisk misshandel av någon närstående.

Veronikas berättelse tilltalar mig mest. Hon blir aldrig trodd av rättssystemet eller polis. Under åtta år lever hon under hot och i rädsla, och ingen tror henne. Hennes ex-pojkvän får slå och hota bäst han vill.
Detta är sjukt.
Nej nu måste jag gå och lugna ner mig. Klarar inte av detta just nu.

/sofiasniper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0