godmorgon

Kul morgon, känns som att ha vaknat på fel sida typ.
Mormor ringde och väckte mig, hennes första ord var typ
"God morgon, har du inte klivit upp än? Tänkte, du borde väl vara ute och söka jobb. Om man bara sover får man ju inga jobb"

Och sen fortsatte det bara.. ;/ om hur dålig man kan bli om man inte har jobb. Om hur jag måste hjälpa till hemma. Om hur jag måste ta hand om mamma. Och om varför jag aldrig ringer henne, eller varför vi inte bakade chokladbollar i helgen, om varför jag blivit så stor, för det var ju så mycket roligare när jag var liten och nu har hon ingen liten tjej kvar.
Sen kommer allt om hur alla andra barnbarn har jobb och ringer så ofta och så vidare.

Jag vet att hon inte menar något illa, och jag älskar verkligen mormor. Men hon vet verkligen hur man trycker ner någon och får en känna sig värdelös. Även om det inte är meningen....

förlåt FÖRLÅT mormor...<3

/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0