vad händer nuisch?

Nu sitter jag och ska se första avsnittet av SOS familj, om det nu är bra . Tänkte ta en banan till. Måste seriöst börja tänka på allt onyttigt jag äter. Huva.

Nåja. Gick väl bra hos ams. Eller bra och bra, har ju varit på ett sånt möte förr, men eftersom jag blev utskriven måste jag gå på ett till. Vet egentligen inte varför jag skrev in mig där, men dom måste väl garantera att man får någon slags pening i månaden tror jag .

Jag hatar att tamponger är så "dyrt". Man vill ju ha ob, men vridna kanaler men liksom apotekets är billigare.
Minns när vi hade en diskussion på skolan om tjejer borde få bidrag för skydd, men många tyckte inte det och jämförde med att killar borde få bidrag för tex rakhyvlar i såna fall. Men jag tycker inte alls det är samma. Dom kan liksom investera i en schysst rakhyvel och ha den ett tag. Vi kan liksom inte investera i en jättetampong eller nåt. Och då tänker ni "jamen p-stav eller sprial är väl att investera" - men för det första så upphör inte mensen för alla, PLUS att alla kanske inte vill bestämma om dom vill/inte vill ha barn, flera år framåt, när dom är 18-19år. Så de så.
Nog om det.
Jag klagar bara på allt som kostar pengar just nu, bara för att jag inte har några... ^^

peace
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Lina

"Vi kan liksom inte investera i en jättetampong eller nåt."

Haha klockrent ;)

2008-10-15 @ 10:57:25
Postat av: tovis

jag vill också få rakhyvelsbidrag by the way -om killarna ska ha det. vi rakar nog mer hår än dom nästan! tjejbidrag behövs. för dessutom ska man måsta köpa ett kg godis för att hålla hormonerna i schack en vecka varje månad. massa pengr!

2008-10-19 @ 21:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0