måndagstankar

Jag vill ha en egen lägenhet. 
Jag vill ha en inkomst.
Jag vill spara pengar till en massa saker.
Jag vill ha ett djur.
Jag vill ha ett jobb..
..eller plugga. En framtid?

Men jag kan inte både ha lägenhet och spara till det jag vill ha. Jag kan inte skaffa en katt nu, ifall jag sedan ska flytta hemifrån. Jobb får jag fan inte tag på. Jag får ingen lägenhet utan fast jobb. Vill inte gå på arbetsförmedlingen eftersom dom kommer ge mig praktik, då man får sämst lön, för heltidsarbete. No way! Jag vill heller inte plugga eftersom jag inte heller har råd att varken spara eller bo själv då. 
Är detta en ond cirkel? Skulle allt lösa sig med ett jobb? Är jag lat när jag bara söker några jobb i veckan? Har jag en undermedveten dålig utstrålning som säger att jag inte vill jobba, när jag söker jobb? Eller har jag ren otur? 
Suck. Har i alla fall insett att jag inte får några pengar nu förrän 16 oktober, och då äger jag just nu 400kr. Och är skyldig Sanna 750kr. Jag ska också till sthlm några dagar och sen försöka ta mig till släkten. Hur ska det gå ihop?
Haha. Jag säger helt ärligt, jag kan inte hantera såna här situationer, blir bara paralyserad och skiter i allt istället för att tag i nåt.

För mycket för någon att orka läsa. Men jag var tvunget att skriva det. 
Men om någon läst allt och har svar på mina frågor, ring mig :D

peace
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0