att överväga

Framnäs vs Sundsvall vs Tjörn/Göteborg

Sundsvall
Kompisar
Simon
Mamma
Skrot

Framnäs
Bra skola
Bra linje
Nära släkten
Har boende
Billigt boende
Billig och enkel resa till Svall

Göteborg
Simon
Kanske kompisar
Bra skola
GÖTEBORG (finaste staden)
Lättare att få jobb

För er som inte förstått har jag kommit in på båda skolorna och vet fan inte hur jag ska göra. Vill ni ge mig tips, skriv i kommentarsfältet eller RING.
Måste svara helst igår....
förvirrad


paradise hotel nu
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Jon

Är inte arbetslösheten större i södra Sverige? Tyckte jag hörde det nånstans, såklart finns det fler jobb där men väldigt många mer sökande per jobb också då givetvis.



Finns ju inget rätt eller fel i detta utan du måste ju följa ditt hjärta. Dock av din fördelslista så tycker jag ju att Sundsvall och Framnäs verkar som bättre alternativ. Staden Göteborg står kvar längre fram också och kommer vara lika fin så är ifall det är det största argumentet så skulle jag välja bort det. Om några år så får vi ju anta att den sk ekonomiska krisen är ett minne blott också och att arbetsmarknaden ser bättre ut. Jag har ju alltiv varit lite allergisk till att flytta bara för sakens skull också söka jobb åså på plast. Mest för att jag sett så många gjort det och misslyckats och kommit tillbaka. Bättre då att ha allt klart redan när man flyttar. Gräset är som sagt inte grönare på andra sidan. Fast då är ju jag lite feg och hemmakär också :)



Det är alltså inte långt mellan Framnäs och Sundsvall? Ifall den resan är enkel att göra så har du ju fördelarna från två av kategorierna där och slipper sitta 100 mil från det du kallar hemma när saknaden av något hos de två övre listorna blir för stor.



Men å andra sidan så växer ju vissa människor när saker blir lite tuffare :)



Svårt det där :P

2009-12-10 @ 17:13:26
Postat av: Sara Wa

Fialotta!



Vi vill ju sååå hemskt gärna att du flyttar närmare oss. Tänk vilka fördelar:

Vi skulle kunna få barnvakt oftare :)

Mormor och Sigge skulle va så himla glada

Brorsan åker ju till Umeå var och varannan helg - då kan du samåka en bit...

Skolan är erkänt BRA!

Tror att det är lättare att få en bra sammanhållning i Piteå om du jämför med stora Gbg.

Nära hem och samåker du med brorsan till Umeå - kan du komma billigt undan.



Nackdelarna:

Det är bara du som kan komma på dem... En kan jag skrapa fram och det är att Piteå kanske inte är den roligaste staden på jorden MEN de som bor där säger att det är trevligt.



Vad du än väljer MÅSTE du bestämma själv. Inte lyssna på någon annan! Mamma, Skrot och Simon kommer finnas kvar oavsett vad du gör för vägval. Vi - ALLA - gläds åt att du kommit in på skolorna ohc håller tummarna att du väljer det som känns bäst för dig.



MÅNGA KRAMAR

2009-12-10 @ 19:34:25
Postat av: Tove

Jooooo Piteå! Det har du ju pratat om länge vore kul :) Det är ju en skola med väldigt bra rykte också! Fast det har säkert gbg ocskå, men dit ska du ju ändå flytta sen ;) Var känns det som att du VILL bo? Jag kände att Norpan var rätt så fort jag började känna efter och kolla på bilder och så.

2009-12-10 @ 19:54:48
URL: http://ensallsyntfagel.blogg.se/
Postat av: sofiasniper

Jag håller med alla er.

Och magkänslan är väl den man ska lyssna på, och den säger ju Piteå. Så det lutar mest åt det. Men det är läskigt. Riktigt läskigt att "lämna" allt och alla. Men det är en efrarenhet. Trivs man inte så flyttar man hem, tänker jag.



Och Sara, du ska veta att en av dom STÖRSTA fördelarna med Piteå är er, släkten. Att ha er nära, det har jag ju aldrig haft förut :)

2009-12-10 @ 22:09:37
URL: http://sofiasniper.blogg.se/
Postat av: kicki

jag vill så gärna säga vad jag tycker, men jag vill absolut inte påverka dig! =/ Vad du än väljer så har du stöd från alla. Flyttar du till piteå så kanske vi flyttar dit istället för gbg ;) haha! I love you, ses imorn!

TIIST<3

2009-12-11 @ 19:01:00
URL: http://kristinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0