jobbigt inlägg. läs det inte haha

Jag vet att folk i min omgivning klagar på att jag disskuterar mycket. Och ofta handlar det om rasism.
I don't give a crap att folk klagar, för det är viktigt att ha en åsikt tycker jag. Och att bekämpa rasismen är viktigt tycker jag!

Och nu undrar jag bara.
VARFÖR blir vi svenskar så upprörda så fort man klagar på Sverige? VARFÖR tar vi det så personligt?

Det är ett bra land, men vi har problem också. Alltid samma tugg... "Vi svenskar är toleranta.." eller "Sverige tar emot flest invandrare" osvosv.

Det finns ju fortfarande rasism här. Både gömt i samhället och hos öppna rasister.

Sluta ta allt så jävla personligt.

Älska Sverige, ja för fan, det gör jag! Men kom inte säg att det är bäst... och att man klagar i onödan.
Mår EN person dåligt, av 9 miljoner, så är vi fortfarande inte färdiga! Kämpa kämpa.

hejpa
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Umeåkille

Jadu Schweiz ville förbjuda minareter då hotar Irak/Iran Afghanistan eller vilket land det nu var schweiz (SVD). Skulle vi få bygga en kyrka i Irak tror du? du talar bara om rasism som svenskar har emot utlänningar men du skriver aldrig om utlännigars rasism mot oss. Om vi tex tänker oss japaner, dem är otroligt artiga det märker man överallt när man träffar dem, men många otroligt många araber är inte artiga. Många kommer hit och klagar på detta land, misshandlar, lever kriminellt och ändå får dem stanna kvar. Duger inte detta land då kan man åka hem igen, dem så sköter sig ska absolut få stanna. Jag tycker du borde försöka se hela bilden istället för att hålla på med nåt älska alla skit. Denna jord kommer aldrig någonsin bli fri ifrån hat, det finns överallt och vi kommer aldrig undan det.

2009-12-09 @ 21:02:29
Postat av: sofiasnioer

2009-12-10 @ 09:25:28
Postat av: sofiasniper

Jamen självklart finns det rasism överallt, mot alla.

Men jag talar bara om rasismen Jag upplevt, och det Jag kan påverka mest.

Sen tycker jag det blir så tråkigt när det mest är det kriminella och dåliga som framställs av invandrare, det är en minoritet som är kriminella. Men såklart är det tråkigt när folk inte är tacksamma över att få komma hit, men hur tacksamma är vi svenskar över att vi är född här då?

2009-12-10 @ 09:29:42
URL: http://sofiasniper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0