kom vår sol och lys

Idag har jag solat hela långa da'n. Först i Simons hängmatta och sedan på bänkåsviken med Tove Kicki och Simon. 

Och idag kände jag återigen hur upprörd jag blir på folk som kör bil. Alla måste ju för fan ha fel på blinkersen eftersom inte en enda j-vel, vet när man ska använda den. Speciellt inte i rondeller. Men tutan, den vet dom minsann hur man ska använda. Jo för att stressa medtrafikanter. 
Äldre skyller alltid på ungdomarna, men när det gäller trafik-fel så tror jag faktiskt att gamlisarna står för dom flesta felen. Jag anklagar dom inte heller, hur lätt kan det vara att lära sig köra rondell när det inte fanns när de tog körkort? Men för Gud skull, känner man sig osäker på något - så kan man fråga!! 

Ser någon galen tjej rusa ut från sin bil mitt i en trafikerad väg kan ni vara säker på att det är jag, som berättar för bilen bakom att bara för att han tutar när jag får motorstopp så kan jag inte köra fortare. Och det är tråkigt att han inte vet vad man ska använda tutan till - VARNINGSSIGNAL, heter det av en anledning.

PUH. Nu andas jag in och ska gå och tvätta mina valkar.

kärlek
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0