I was in a tunnel and couldn't see the light

Läste just denna blogg (http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman//) och såg ett citat som fick mig att känna mig otroligt ung, dum och bortskämd. 
"Den friske har tusen önskningar. Den sjuke bara en....."

Japp! Jag är frisk, jag lever. Jag ska leva. Jag ska vara glad och inte klaga på små saker. Det finns andra problem, och jag är inte odödlig. Det kommer en dag då även jag kommer dö, och då vill jag inte komma ihåg mitt liv som olevt. Slösar man inte bort viktig tid då man gråter över spilld mjölk, eller bråka med dom man älskar? Slösar man inte viktig tid när man inte gör saker man inte vill, eller hatar istället för älskar? Visst är det så att man inte ska slösa energi på att vara arg när man kan vara glad istället?
Självklart ska man önska, hoppas och leva vardagligt. För finns det ingen kontrast till det roliga, skulle det ju inte vara roligt. Men man borde kanske ta tag i saker och våga pröva lite mer nu när man kan och vill, istället för att sitta och whina. 

Långt jävla onödigt inlägg. Men så är det!
Nu ska jag platta håret och se vad Tingen och Simon gör i vardagsrummet. Tingen har flyttat in hos Simon nu, tror jag. Välkommen hem , är jag den första att glatt säga.

kärlek till alla dom behöver det
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0