jag börjar få slut på anledningar att kliva upp på dagarna, när jag inte jobbar...

Ska i alla fall försöka fixa mitt CV och maila mamma så hon kan skriva ut det imorgon. Men jag vill inte söka jobba här i sundsvall, för jag vill inte bo kvar här i höst. Och ska jag bo kvar lär jag ändå vilja plugga betyg.

Oftast känner jag mig ganska generad när jag säger att jag varit arbetslös (i princip) sen studenten. Jag försöker trösta mig med att jag egentligen skulle gått ut förra våren. Men samtidigt - när jag tänker efter! Är jag inte jävligt duktig? Som levt två år utan att ha överhuvudtaget nåt att göra. Sjukt egentligen att jag inte gått in i väggen eller blivit totalt deprimerad. Jag vet ju hur mina kompisar är - om dom är sysslolösa två månader håller dom på att bli knäppa. haha, kanske inte riktigt, men det finns ju ingen av mina vänner som varit så sysslolös som jag varit. Vilket kanske säger mer om dom än mig, men jag orkar inte hata mig själv och mitt cv för att jag inte får något jobb nå mer. Ska fan skriva på mitt CV att jag är uthållig för jag orkar stanna kvar i samma stad i två år, jag fortsätter hoppas, efter två år av arbetslöshet, att jag ska få något jobb ändå. 
Jag kommer inte få något jobb i sundsvall, har jag inte fått något än kommer jag nog inte få något detta år. 

shikajten
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0