Hej nya dagen!

Klockan är elva, jag har varit vaken i drygt en timma. Ganska bra med tanke på att jag inte kunde somna förrän... jag hon var nog mer än tre iaf.
har ätit gröt och ska ut och gå nu tänkte jag.

Måste bara få skriva av mig om en sak. Alla stora bloggar får väl mer eller mindre hatiska kommentarer jämt, där det står fruktansvärda saker; "Hora", "slampa", "du borde dö" osv osv.

Utifrån det har många påstått att folk vågar kommenter mer elaka saker för att dom gömmer sig bakom skärmen, att dom aldrig skulle våga säga samma sak direkt till bloggaren.
Men är det inte samma sak när bloggaren skriver saker? Även om personen är sig själv eller inte i bloggen, är det väl mycket lättare att skriva och uttrycka sig via internet?

Det rättfärdigar ju absolut inte att skriva elaka saker. Men jag jämför bara. Vissa bloggare skriver ju faktiskt också rätt elaka saker, som jag inte tror dom skulle heller våga säga till någon rakt upp i ansiktet.

Enligt mig gömmer sig alla bakom skärmen. Varjesig du kommenterar eller bloggar.

Man borde tänka till några extra gånger innan man skriver något, för även om det bara är ord och åsikten döljer sig någonstans där under de elaka orden, så är det väl bättre att säga vad personen Gör för fel istället för att säga att personen Är fel.

fred
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0