Rasism?

Såg debatt från i tisdags där Vellingebor var upprörda att det flyttat in flyktingar i deras lilla by, fastän dom röstat emot det.
Två argument fyra vellingebor hade varför det inte var bra att ta emot flyktingar var...
- Vi får ju ingen information om dem. Vad har dom för bakgrund? Dom har ju inte samma uppväxt som oss.
Mitt svar: ÖH. Har du information om varenda jävel som flyttar in i din by? Om det flyttar in en svensk man på 30 år, ifrågarsätter du inte. Men tänk om han är pedofil? Eller barnamördare? Du vet inget om dina grannar när dom flyttar in. Det gäller väl att vara öppen, lära känna, skapa en egen uppfattning, och inte dömma ut efter vad du hört.

- Jag går ut skolan till vår, och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Inte flyktingarna heller. Men skillnaden är att vi har en 12-årig utbildning när vi kommer ut i arbetslivet, det har inte dom.
Mitt svar: Nä, är dom vuxna har många myyyycket mer utbildning än din skola i Vellinge. Det kommer färdigutbildade läkare, tekniker osv osv till Sverige. Och dom som inte har utbildning, är väl inte sen med att börja plugga. När jag är på komvux ser jag jättemånga som kämpar med att plugga upp betyg och lära sig svenska för att komma ikapp våran 12åriga utbildning på bara några år.

klicka på bilden så kan ni se avsnittet.

Usch, det gör mig så upprörd när dom sitter och säger att flyktingar och invandrare kan flytta till ett annat land. Jag hoppas verkligen inte dom där små hålorna som är så inskränkta och främlingsfientliga röstar i nästa val, för då kommer sverigedemokraterna ta över. Och då emigrerar jag.. till ett land där invandrare är mer välkomna.

Snart blir det modevisning för mig. Pirras i magen - huva! Hoppas jag inte skämmer ut mig... wish me luck!
puss
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Ecke

Sverige tar in för mycket invandrare, detta land kan inte ta hand om alla. Du bor i norrland och jag bor i sthlm och ja ska berätta att jag har aldrig mött så otroligt många invandrare som är respektlösa, otrevliga. Jag förstår varför folk blir rasister, vi får ju inte prata om det för då är vi rasister. Varför får en utlänning säga jävla svenne,men om en svensk säger din jävla blatte så är man rasist?

2009-11-19 @ 19:51:21
Postat av: sofiasniper

Jag tror väl inte geografin har med saken att göra. Jag har också träffat otrevlig invandrare, men vad har det med saken att göra? Jag har träffat svenskar som varit otrevliga också ...?

Jag förstår Inte varför folk blir rasister. Bara för att man vill stänga invandringen tycker inte jag att man behöver tycka en annan ras är mindre värd.

Jag tycker också att det är smått rasistisk när man börjar söka fel på invandrarna, att försöka hitta en anledning till att dom inte ska få stanna kvar. Klaga istället på invandrarpolitiken, klaga på att sverige är fattiga, klaga på vår arbetslöshet, eller what ever. MEN det är inte invandrarnas fel, att invandrarpolitiken och segregeringen inte fungerar som den ska!!!

2009-11-19 @ 22:43:42
URL: http://sofiasniper.blogg.se/
Postat av: Ecke

Du vägrar se sanningen, det är lite sorgligt.

2009-11-20 @ 10:13:11
Postat av: Anonym

du har inga konkreta argument, det är sogrligt att ens försöka då.

2009-11-20 @ 19:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0