Detta fält måste fyllas i

Idag har jag fått jobba extra, tack vare baby! Hon är så snäll som försöker ge mig en massa dagis-timmar. Ska få vara där fyra timmar imorgon också, och det gör så himla mycket för mig och min ekonomi.
Efter jobb var jag i alla fall med Elisabeth och såg bröllopsfotografen. Haha. Älskar ju Smala Sussie, och med samma regissör och väldigt många skådespelare från den, så kunde det ju inte bli dåligt. Nej, den var jätterolig.
"Morfar var ju nazist"
tystnad
"Nä inte innerst inte"

Hörde att Jimmy Åkerlund (sverigedemokraternas partiledare!) blivit anklagad för hets mot folkgrupp, i och med en debattartikel. Haha. Är någon förvånad? Och för att försöka ha en så neutral åsikt som möjligt om detta..... rätt åt han.
Och måste bara tillägga, det är sjukt hur mycket man tillåter när det gäller han och hans jla parti, så fruktansvärt särbehandlat. Eller?!
peace
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Babben

Men det är också sjukt att man inte får prata om invandrare för då är man rasist. Jag förstår varför man blir rasist, så mycket otrevliga invandrare man har träffat så blir man automatiskt fördomsfull emot dem, tyvärr.

2009-10-20 @ 13:43:04
Postat av: sofiasniper

Självklart måste man ju få prata om invandrare, och säga att man inte tycker om vissa invandrare, precis som man gör med svenskar.

Och det är jättebra att debatten om rasism och invandring kommit upp - och att folk får säga vad dom tycker, och vågar vara ärliga. Då kan vi ju i alla fall komma någon vart!



Fast rasist blir man väl förhoppningsvis bara för att några/vissa/majoriteten av invandrare man träffat varit otrevliga. Jag hoppas mer om oss människor än att vi dömer alla över en kant :)

2009-10-20 @ 19:56:13
URL: http://sofiasniper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0