he bli brae

Vet inte om någon läser min blogg, när det är så lite bilder och så mycket info om vad jag gör här i Piteå. Kanske blir en massa tjat? Jag vet inte, tell me...

Sitter nu på min klasskompis Jakob rum, han och Simon spelar fifa på hans xbox.
Förut var vi nere i vårat musikklassrum och jamma (improviserade lite). Jag är värdelös på det eftersom jag inte kan något utantill så jag satt mest och titta på, men det var riktigt roligt att lira lite.

Det är en massa snack om dialekter nu, när alla kommer från lite olika ställen. Jakob kommer mest söderifrån och är från Göteborg. Hans dialekt skiljer sig mest ifrån våra andra dialekter. Dock fick jag höra att jag inte är från norrland, för sundsvall tillhör inte norrland. Vi har tydligen ingen dialekt heller.

hoppas allt är bra med er! Ska lägga in lite pics sen. Kanske får ta några imorgon eller ikväll. Ifall ni vill ha det?!

peace
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart vi vill ha bilder!=)

2010-01-13 @ 23:50:50
Postat av: kicki

haha i love it! vi har ingen dialekt! haha. dock helt dumt. vi är för norrländska för dem söderut men för söderländska för dem norrut, stackars oss ;) verkar som om du trivs, det känns bra i hjärtat! <3 TIIST! <3

2010-01-15 @ 17:51:45
URL: http://kristinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0