im so serious.

Vad händer med folk såfort dom sitter skyddade bakom en dator?
Det är så sjukt läskigt hur frispråkig, oansvarig och ärlig folk kan bli sålänge inte ansiktet syns, eller rösten hörs.

Tänker på olika saker.
21-åring som tog sitt liv i webcameran.. om ni vet vad jag pratar om.
(Om inte så var det en 21årig kille som la ut en länk på flashback, där har skrev att han skulle ta livet av sig. Folk tryckte på länken och kunde live se hur snubben hängde sig!)

När han skrev det så kommenterade folk tips, eller saker som "du kommer aldrig våga". Är det vad folk skulle göra mot mig om jag stod på en bro och var på väg att hoppa?
Skulle folk stanna bilen och säga "men kom igen då, gör det!"

Tänker också på allt drama folk skapar genom att vara falska och anonyma på internet. Att vänskap, kärlek och relationer totalt förstörs pga denna anonymitet.
Folk skapar rykten, snackar skit osv. De gör saker de aldrig skulle stå för öga mot öga.

Jag är rädd många människor idag, kommer blir bland annat sjukligt konflikträdda, falska, naiva, lurade pga beteende man kan ha bakom skärmen.

Ryck er i kragen och kom ut i verkligheten!

MORALTANTEN TALADE.

hehe! älskar mig själv...

PEACE OUT YO
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0