sånt därnt

Kommentarer
Postat av: Tove

Nej. Vi pratar inte så! Vi säger inte heller PÅ stugan. Haha, varför lägger norrlänningar till onödiga ord (som/i) när de tar bort viktiga bokstäver i andra ord?!

'itt istället för INTE
bil'n iställer för BILEN

osv... Svara på det du!

SVAR:

AHHHH!!! Jag är alltså dum i huvudet!!! Det är alltså bara jag som säger "hur mår du som?". Varken norrbottningarna eller sundsvallarna står på min sida. fuckfuckfuck.

Och ja! Det sista där har jag också tänkt på. Man säger "hoina" istället för "hon" här i Piteå. Det tar ju mycket längre tid (=onödigt). Däremot är ju kanske "ids" världens bästa ord, det går myyycket fortare än "orkar". Man måste ju vara effektiv i språket, så man kan prata mer! Därav också "bil'n".


nog sagt om det. lägger upp bilder strax

peace
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Tove

Fast Anna från Skellefteå använder också som, fast på ett annat sätt.



"Jag mår som ganska bra."



Det gör Christoffer från Älvsbyn också. Språk är awesome. Man ska ta till vara på olikheterna, men får gärna vara medveten om vad som är korrekt också så det inte blir missförstånd :)



puss?

2010-10-10 @ 17:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0