men less...

Har sett (på facebook såklart:p) att det börjat skrivas en massa om hur odemokratiskt det är att ogilla Sverigedemokraterna. Eller vad dom nu menar..
Alltså. Demokrati, yttrandefrihet, mänskliga rättigheter.. tre viktiga saker för samhället.

Sverige har yttrandefrihet, så sverigedemokraterna får ju tycka precis som dom vill. PRECIS på samma sätt som jag får tycka precis vad jag vill, om dom.
Dom har rätt att starta sitt parti, med sina åsikter, precis som jag har rätt att gå med i en facebookgrupp med mina åsikter om deras parti.

Jag tycker det är superviktigt med både yttrandefrihet och demokrati. Men sen tycker jag faktiskt att när någons åsikt skadar andra, kan man hålla dom för sig själv. Och jag tycker främligsfientlighet skadar andra människor, och därför tycker jag inte det är bra att dom är i riksdagen och skulle likt Lars Ohly inte beblanda mig med människor som tycker som dom. 

På samma sätt som folk gillar olika musik, har man olika åsikter om politik. Tex respekterar jag folk som lyssnar på jazz, men jag lyssnar gärna inte på det. Och jag vill inte att jazz ska influera andra genrer som jag lyssnar på.
Jag respekterar att folk röstar på SD, men umgås gärna inte med sådana människor. Och jag vill inte att dom ska påverka vårt samhälle.

SÅ! Kan jag få tycka vad jag vill om SD utan att folk ballar ur och kallar mig odemokratisk!?


2006?


FRED&KÄRLEK

/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0