Ledighet.

Välbehövlig ledighet. (trots att jag var ledig i helgen.. heh) Befinner mig i Boden och tänkte duscha snart. Äta pizza med moster och Hasse och sen hänga med kompisar ikväll.


Nu blir jag lite seriös här, men okej.
Ni vet hur jobbigt det är med tankar? Man vill bara kunna stänga av dom ibland. Så har väl alla antar jag? Vad det är för tankar man vill stänga av med är säkert olika däremot.

Vet ni hur jobbigt det är att gå runt och må dåligt och ha dåligt samvete över djur och människor som mår dåligt. Jag kan tänka på folk som plågar sina djur, hur som går till väga, ögonen på djuret osv.

Jag kan tänka på ensamma människor som sitter i sina lägenheter och har ingen släkt och inga vänner och lyssnar på radio eller tv för att inte känna sig ensam.

Ibland tänker jag på familjer i u-länder som slits isär pga krig, politik, naturkatastrofer eller nåt annat. Hur barnen växer upp utan föräldrar och tvingas sälja sig eller ta droger. Dom får ingen kärlek.


Tankarna får mig ju ändå att tänka att jag måste vara en hyffsad god människa ändå. Men det hjälper ju inte när jag vet att det finns så fruktansvärt många som mår dåligt och jag omöjligt kan hjälpa alla.
Just nu hjälper jag väl ingen i och för sig... vilket gör det helt ännu jobbigare.








jag drömmer om en bra värld.

peace,
/sofiasniper

Kommentarer
Postat av: Josip

Fint sagt min vän! <3

2012-01-11 @ 11:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0