Om man ändå kunde...

Önskar inte ni att ni kunde gå tillbaka i tiden och prata med er själv. 
Inte för att ångra saker och ändra men ge lite råd och så. 
Jag kom alltså återigen (som väntat) på reservplats på min högskolesökning. På ALLA orter. Kom in på en enstaka kurs i östersund. Trodde att den var på distans när jag sökte..

Jag skulle vilja gå tillbaka till mig själv på gymnasiet och bara förklara hur jävla bra jag hade det där. Oohh, skola måndag - fredag, med bästa vänner. Man slutade typ aldrig efter 16. Största problemet man hade var vad man skulle göra på helgen, och vart man skulle vara. 
Man hade inte högre ansvar än att bädda sängen typ, behövde aldrig oroa sig för om man skulle ha pengar till mat och man kunde faktiskt vara sjuk utan att behöva förlora pengar. 

Ja om jag hade vetat det när jag gick gymnasiet hade jag sluppit plugga upp mina betyg nu. För det är ju det jag måste, tredje sökningen och jag kom reserv igen. Det är ju bara börja dra på sig mer lån för att nå upp till den utbildning jag vill ha. Bra jobbat Sofia! Tummen upp!

lille du

peace,
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0