Visste väl att det skulle bli fint väder idag.

Jobbpass 13-19. Sen ska jag nog på bio med kusin Sara. Myyysigt!

Har tvättat idag för första gången sen jag flyttade upp, fresh! (Y)

På mornarna när jag vaknar är jag oftast jävligt trött och på sjukt dålig humör. Vill inte kliva upp och har noll ork till att jobba. Så tvingar jag mig utanför dörren (inte om det spöregnar då..) och tar en promenad i lagom hastighet och lyssnar på Zlatans ljudbok. Trots väder eller dagens planer blir jag på ett helt annat humör när jag väl tagit mig ut. Och när jag kommer hem igen, vare sig promenaden tagit 20 minuter eller 1 timme, så känner jag mig som en ny människa. Äter lite frukost och kikar på biggest loser. Att jobba känns plötsligt inte lika jobbigt faktist. 

Önskar bara mina promenader och cyklingen till jobbet var dag kunde ge nån form av resultat. Ser varken muskler eller viktminskning... Det suger. 
Tog just hem en app, ShapeUp (fick tips av Jonas) och enligt den ska jag kunna gå ner nu på tio veckor. Låt oss hoppas det.

sommar.


fred,
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0