Dagen.

Destinationen var Kiruna. Emmy hade tid för att ta bort gipset på handen på sjukhuset 13:30 så vi tänkte starta 11:00 (ca 13 mil). När vi kommer till bilen är den så igensnöad som en bil kan vara. Jag skottade som en galning i en timme utan resultat att få ut bilen, så traktorn fick dra ut oss.

Vi var en timme sena och jag körde lite för fort. Vi skulle in i Abisko för att köpa dricka och hamnar mitt i en militärkaravan, där alla stora fordon hade paus på samma affär, det kryllade av militärer som skulle köpa godis.

Framme jävlart på minuten i Kiruna, sen var vi effektiva som fan. Handlade, banken, pass, sjukhus osv. Vid fem började vi fara tillbaka, och håller på att krocka med ett militärfordon vars släp gungade över vägen.

Detta är bara en kort sammanfattning om hela dagen. Ögonen klipper av trötthet, och jag är ledig imorgon. Hoppas på sol.


fred,
/sofiasniper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0